Infrastruktura
Aktualną bazę do kształcenia praktycznego na kierunku Pielęgniarstwo w warunkach symulowanych stanowią pracownie umiejętności pielęgniarskich:
Sala Symulacji Wysokiej Wierności ( 50,59m2) wyposażona w:
- Wysokiej klasy symulator pacjenta dorosłego wraz z oprogramowaniem do sterowania umieszczonym na komputerze/laptopie/tablecie oraz monitorem wirtualnym pacjenta,
- Wysokiej klasy symulator dziecka wraz z oprogramowaniem do sterowania umieszczonym na komputerze/laptopie/tablecie oraz monitorem wirtualnym pacjenta,
- Wysokiej klasy symulator niemowlęcia wraz z oprogramowaniem do sterowania umieszczonym na komputerze/laptopie/tablecie oraz monitorem wirtualnym pacjenta,
- Łóżko na stanowisko intensywnej terapii,
- Wózek reanimacyjny dla dzieci z wyposażeniem,
- Wózek reanimacyjny z wyposażeniem
- Panel medyczny z doprowadzonymi wybranymi mediami
- Respirator
Pomieszczenie kontrolne (10,44m2):
- Zestawy multimedialne do kontroli i symulacji zajęć w Sali WW: /video komputery, system audio, system sterowania fantomem.
Sala symulacji ALS (46,13m2):
- Zaawansowany fantom ALS osoby dorosłej
- Zaawansowany fantom PALS dziecka
- Zaawansowany fantom PALS niemowlęcia
- Defibrylator
Sala symulacji BLS (49,14m2):
- Fantom BLS dorosłego
- Fantom BLS dziecka
- Fantom BLS niemowlęcia
- Defibrylator automatyczny – treningowy AED
Sala umiejętności pielęgniarskich (70,68 m2):
- 6 stanowisk z fantomami pośredniej wierności
- Panel łóżkowy z wybranymi mediami
- Aparat EKG
- Wózek reanimacyjny z wyposażeniem
- Wózek transportowy
Sala umiejętności technicznych (50,31 m2):
- Trenażer - nauka zabezpieczania dróg oddechowych dorosły
- Trenażer - nauka zabezpieczania dróg oddechowych dziecko
- Trenażer - nauka zabezpieczania dróg oddechowych niemowlę
- Trenażer - dostępy do naczyniowe obwodowe
- Trenażer - dostęp doszpikowy
- Trenażer – konikotomia
- Fantom noworodka do nauki dostępu donaczyniowego
- Model pielęgnacji stomii
- Model pielęgnacji ran
- Model pielęgnacji ran odleżynowych
- Modułowy trenażer umiejętności- głowa
Sala do pre/debryfingu
Uzupełnienie wyposażenia pracowni w ramach projektu ułatwia zdynamizowanie ćwiczeń np. z Podstaw pielęgniarstwa, Podstaw ratownictwa medycznego, Badań fizykalnych oraz realizowanie min. 5 % zajęć praktycznych, np. z Podstaw pielęgniarstwa, Promocji zdrowia, Pielęgnowania niepełnosprawnych itd. Dla bardziej efektywnego kształtowania właściwych kompetencji społecznych (postaw) studentów planuje się również realizację w MCSM części zajęć z Filozofii i etyki zawodu pielęgniarki oraz Psychologii.
Mobilność wyposażenia poszczególnych pracowni oraz posiadany i planowany system audio video umożliwiają dostosowanie funkcjonalności sal i stanowisk ćwiczeniowych do rodzaju i zakresu zajęć oraz planowanych do osiągnięcia efektów uczenia się.